About Us






KINABALU HERBS INDUSTRIES ( KHI ) telah ditubuhkan   pada 16 february  2009 merupakan sebuah syarikat perkongsian . Perniagaan kini beroperasi di 1.09, Kompleks Niaga Sg. Merab, 43000 Kajang, Selangor Darul Ehsan. KHI adalah sebuah syarikat yang menjalankan aktiviti membeli, memproses  menjual dan menanam herba ubatan. Buat masa ini KHI telah bersedia mengeluarkan produk herba sebagai makanan tambahan (food supplement), minuman dan juga ubat-ubat tradisional yang diproses mengikut kaedah bioteknologi.

Permintaan terhadap tumbuhan herba di negara ini di jangka meningkat daripada RM3.2 bilion tahun lalu kepada RM5 bilion menjelang 2010. Pasaran tumbuhan herba yang mempunyai potensi besar ini terbuka luas kerana masyarakat dunia sekarang mula mengutamakan produk berasaskan alam semulajadi berbanding produk lain yang mengandungi bahan kimia.
           

Biar pun KHI baru di daftarkan secara rasmi namun pada hakikatnya ianya telah lama berjalan  secara kecil kecilan. Pengalaman selama hampir 20 tahun sebagai pengguna dan pengamal perubatan traditional akan dimanfaatkan terbaik mungkin bagi menjamin kejayaan kepada KHI dan negara keseluruhannya. 


          Bank Berurusan : May Bank Islamic
         CPI Bandar Baru Bangi
         Akaun : 562834601947